hamburg

Hamburg oczami uczestników

Dnia 18 lipca 2016 wraz z nauczycielami rozpoczeliśmy podróż do Hamburga. Drogę z Bydgoszczy do schroniska w Hamburgu przebyliśmy w całości pociągiem. Podróż mineła zaskakująco szybko i przyjemnie.

Po dotarciu do schroniska zostały nam wyznaczone pokoje, w których mieliśmy mieszkać przez kolejne dni. Budynek był bardzo nowoczesny i bogato wyposażony. Była tam również świetlica w której spędzaliśmy czas razem z pozostałymi uczestnikami wymiany.
Następnego dnia odwiedziliśmy muzeum przypraw i czekolady. Dowiedzieliśmy się dużo ciekawych rzeczy, mieliśmy również okazje stworzyć swoją własną czekoladę. Była to jedna z moich ulubionych atrakcji podczas wyjazdu.

W środę zwiedzaliśmy dzielnice San Pauli oraz muzeum migracji. Była to świetna okazja do przećwiczenia znajomości języka angielskiego i niemieckiego.

W czwartek po rejsie statkiem, udaliśmy się do domu strachu. Razem z całą grupą mieliśmy okazję poznać historię Hamburga z całkiem innej strony. Sposób przedstawienia oraz gra aktorska były bardzo przekonujące i pomimo że niewiele rozumiałam były momenty kiedy naprawdę się wystarszyłam.

Na ostatni dzień wycieczki zaplanowane były dwie atrakcję. Najpierw uczestniczyliśmy w grze miejskiej, gdzie w małych grupach musieliśmy porozumieć się nawzajem i rozwiązać zadania na terenie miasta.
Później wraz z Niemcami poszliśmy do escape roomu gdzie naszym zadaniem było porozumieć się i wydostać z pokoju. Nie było to łatwe ponieważ w momentach stresu każdy mówił we własnym języku. Pomimo, że nie udało nam się wydostać było to bardzo ciekawe doświadczenie, które wiele mnie nauczyło.

Następnego dnia z żalem pożegnaliśmy się z Niemcami i wróciliśmy do domu.

Ta wycieczka nauczyła mnie jak ważna jest nauka języków obcych. Poznałam także wiele nowych osób i byłam w stanie przyjrzeć się z bliska ich obyczajom i kulturze.